Sinds een aantal weken ben ik onder begeleiding van Evy bezig om in 10 weken tijd 5 kilometer te kunnen hardlopen. Als je mijn blog vaker leest heb je misschien wel gemerkt dat ik veel inspiratie krijg van deze trainingen.
Het gaat er niet om hoe snel je gaat, maar dat je het volhoudt
Met dit soort teksten houdt de zwoele stem van de Belgische mij op de been. Ze motiveert me om geen sprintje te trekken, maar om rustig aan op te bouwen.
Je hebt een lange adem nodig
Als je met niks begint dan moet je langzaam opbouwen. Dan moet je niet gelijk willen sprinten. En je moet ook niet gelijk 5 kilometer willen lopen. Bouw het langzaam op en onthoudt dat je een lange adem nodig hebt.
Zowel lichamelijk als conditioneel ga je een hele verandering door als je start met hardlopen. Je leert hoe je je ademhaling onder controle krijgt en met welke houding je het beste kunt lopen. Dat gebeurt niet in een paar dagen.
Elke grote verandering vraagt tijd
Ga je starten met hardlopen dan moet je daar de tijd voor nemen. Het zelfde geldt voor bloggen of voor content marketing. Je kunt niet van de een op de andere dag een succes neer zetten. Ook daar heb je een lange adem voor nodig. Hier ben ik nu net een half jaar mee bezig en ik begin de resultaten er nu van te merken.
Neem je tijd. Het is een duurloop, geen sprint.
6 Comments on “Het is een duurloop, geen sprint”
Helemaal mee eens Martijn, content marketing is zeker voor de langere termijn en realiseer je niet met simpele trucjes die alleen op korte termijn werken :).
Christian laatste post: De ultieme gids met alle afmetingen voor Facebook, Twitter, Linkedin, Google+ en YouTube (infographic)
Het is een duurloop, geen sprint http://t.co/IIznIZmNgW
Ik ben fier op u !! @mbloksma: Het is een duurloop, geen sprint http://t.co/QCCD0xGzDY
#Contentmarketing is een duurloop, geen sprint http://t.co/imvUePOqye
RT @mbloksma: #Contentmarketing is een duurloop, geen sprint http://t.co/imvUePOqye
RT @mbloksma: #Contentmarketing is een duurloop, geen sprint http://t.co/WMS4XYwgEW