Bloed, zweet en tranen.
Die heb jij in dat laatste blogartikel gestopt.
Maar net als alle andere content die jij probeert te verspreiden komt het niet verder dan de achterbuurvrouw die hem liked op Facebook.
Daar heb jij toch geen uren voor zitten werken?
Goede content verdient het om verspreid te worden, dus waarom die van jou niet?
Met de wijsheid van Who Is Hosting This kun jij ook content schrijven die zichzelf promoot. In hun infographic staan 5 redenen waarom jouw geweldige content niet viral gaat.
1. Er zit geen emotie in
Emotie is de reden waarom iets “aanslaat”. Door emotie aan content toe te voegen kunnen mensen zich erin herkennen. Ze zien hun eigen ervaringen terug in de content en hebben het gevoel begrepen te worden.
Emoties waar je op in kunt spelen met je content:
- Nieuwsgierigheid
- Interesse
- Onzekerheid
- Humor
- Bewondering
- Verbazing
Voorbeeld van content met emotie:
2. Niet waard om te delen
Ga maar bij jezelf na. Wanneer deel jij content van anderen? Als je het waard vindt om te delen natuurlijk.
Jij gaat toch geen waardeloze content delen? Dat doet jouw reputatie geen goed namelijk.
Zo denken de lezers van jouw content ook. Dus zorg ervoor dat jouw content het waard is om te delen.
- Vertel een verhaal
- Bedenk je wat jouw publiek nodig heeft
- Geef ze het gevoel dat ze speciaal zijn
- Maak het leven van jouw lezers makkelijker
- Geef ze een duidelijk call to action om te delen
Ook interessant: Schrijven voor Social Media: Verschillende kanalen
3. Slechte timing
De afgelopen weken was er een grote voetbalwedstrijd. Misschien kun je het je nog herinneren?
Nederland blijkt niet op, maar naast het veld heer en meester te zijn.
Massaal hebben we content verspreid over het WK en onze mannen op het veld. We waren er als de kippen bij met onze inhakers over Suarez, van Persie en Cillessen
Ook interessant: 6 manieren om aan briljante blog ideeën te komen
Timing is essentieel. Als je hier een dag later mee komt dan is het al oud nieuws.
4. Het ziet er niet uit
De enige reden uit de infographic waar ik het niet mee eens ben. Het uiterlijk van de content is niet doorslaggevend voor het wel of niet viral gaan.
Kijk nog maar eens naar deze inhaker.
Of de video Charlie bit My finger.
Je kunt me niet vertellen dat het uiterlijk voor viraliteit heeft gezorgd?
De boodschap en de emotie. Die waren doorslaggevend.
5. Waardeloze distributie
Dit maakt zeker verschil. Ik merk het zelf ook. Sinds vorige week heb ik de distributie van mijn content omgegooid en het verschil is gigantisch.
Ook interessant: 6 manieren om meer traffic naar je blog te krijgen
Met CoSchedule plan ik niet alleen mijn blogs in, maar ook de promotie van deze blogs. Van virale content kan ik niet spreken, maar ik merk wel dat de artikelen goed gedeeld worden.
Binnenkort meer over de promotie van mijn blogs.