Content Curatie deel 4: Context toevoegen

MartijnMarketingLeave a Comment

bags

Het op een na laatste deel van deze serie over content curatie. Dit keer ga ik laten zien hoe ik context toevoeg aan de content die ik verzameld heb. Deze context voeg ik toe, omdat het meer zin heeft om waarde toe te voegen aan de content. Zo kun je er “je eigen stempel op drukken”.

Tot nu toe

In totaal bestaat content curatie uit 5 stappen, waarvan ik de eerst 3 stappen heb behandelt:

  1. Identificeren van bronnen – Welke zijn interessant voor jouw prospects en klanten?
  2. Verzamelen – Verzamel content per onderwerp
  3. Documenteren – Leg de oorspronkelijke bron van de content vast
  4. Context – Verschaf context en plaats het artikel in een kader
  5. Delen – Presenteer de informatie op een handige manier die past bij jouw doelgroep

Je eigen stempel

Af en toe  doe ik het ook weleens. Dan zet ik interessante berichten direct door. De titel van het artikel wordt mijn tweet en automatisch voeg ik er dan een link naar het artikel aan toe. Natuurlijk werkt dit, maar het delen van content wordt nog veel krachtiger als je er jouw eigen waarde aan toevoegt. En die waarde kun je natuurlijk op verschillende manieren toevoegen:

  • Een quote pakken uit het artikel;
  • Jouw mening toevoegen als je het artikel deelt;
  • Een reactie achterlaten op het artikel;
  • Een blog schrijven als reactie;
  • Verwijzen naar eigen content die ermee te maken heeft.

Terug naar Delicious

Om waarde toe te voegen aan de verzamelde en gedocumenteerde content gaan we terug naar Delicious. Hier ligt alle goedgekeurde content te wachten om van extra waarde te worden voorzien. En wat ik hier doe is eigenlijk heel simpel. In Delicious voeg ik mijn eigen stempel toe.

Content curatie: Context toevoegen in Delicious

Eventueel zet ik bij de tags de naam van de opdrachtgever voor wie de content is. Zo kan ik met 1 klik op een tag alle content voor een bepaalde klant zichtbaar maken.

Mooi. En nu?

Nu heb ik genoeg content verzameld die ik heb voorzien van mijn eigen sausje. En nu? Nu gaan we deze content delen. Hoe je dit organiseert is natuurlijk helemaal afhankelijk van jouw strategie, maar ik laat je morgen zien hoe ik dat doe en welke mogelijkheden er nog meer zijn. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge