Inbound Marketing: van verkoper naar adviseur

MartijnMarketingLeave a Comment

Inbound marketing: van verkoper naar adviseur

Ik ben een aanhanger van de inbound marketing filosofie. Deze filosofie wordt ook doorgetrokken in de marketing strategie van Afrit 22.

De term “inbound marketing” is overkomen vliegen vanuit de Verenigde Staten en is bedacht door Hubspot. Eigenlijk draait inbound marketing om een heel simpel principe: gevonden worden door potentiële klanten vanuit de doelgroep.

En dan zonder ze te pushen. Zonder cold calling, zonder direct mailing. De klant weet jou te vinden op het moment dat hij jou nodig heeft.

In plaats van mijn diensten te verkopen ga ik de bezoekers van mijn website zowel gevraagd als ongevraagd adviseren. Dat advies zal ook altijd een raakvlak hebben met inbound marketing. Door jou als bezoeker constant te trakteren op gratis advies weet je op een gegeven moment dat je bij mij moet zijn als je een vraag hebt waar je het antwoord niet van kunt vinden.

Inbound marketing: relevante content delen

Onderwerp waar ik relevante content over zal gaan schrijven zijn bijvoorbeeld over de tools die ik gebruik, zoals Hootsuite en WordPress. Of over hoe je zakelijk een goed blogartikel moet schrijven. Interessant is bijvoorbeeld ook hoe je snel en eenvoudig een e-mailnieuwsbrief kunt lanceren en hoe je hier lezers voor verzameld.

Inbound marketing: content delen in ruil voor autoriteit

Door content te delen over onderwerpen waar ik veel over weet word ik langzaam een autoriteit op dat gebied voor mijn lezers. En dat is wat ik wil. Ik wil graag dat je naar mij toe komt als je vragen hebt. Ik wil graag dat je weet dat je bij mij terecht kunt met jouw vragen.

Ik wil jou graag verder helpen. Echt waar!

Meer weten over inbound marketing?

Houd dan zeker deze blog in de gaten, ik zal er namelijk nog veel meer over gaan schrijven! Je kunt het jezelf makkelijk maken door je te abonneren op de e-mailnieuwsbrief hieronder of door je te abonneren op de RSS feed.

Andere vraag? Laat deze dan achter als reactie of neem hier contact met me op! 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge