100% compleet LinkedIn profiel: Een professionele headline?

MartijnSocial Media1 Comment

Burocrata Font

Deze week ben ik begonnen met de stappen die je moet nemen om een 100% compleet LinkedIn profiel te krijgen. De eerste stap die ik heb besproken is de profiel foto. Niet wereldschokkend volgens mij, maar een profielfoto op LinkedIn moet een representatieve foto zijn die voor jou zowel zakelijk als persoonlijk klopt.

Een professionele headline?

Na jouw profielfoto is de headline aan de beurt. Standaard maakt LinkedIn een headline van jouw huidige baan, maar om op te vallen kun je deze aanpassen door je profiel te bewerken.

Deze headline is één van de eerste dingen die de bezoekers van jouw profiel zien. Maar niet alleen de bezoekers op jouw profiel. Ook mensen die jou op Google opzoeken zullen jouw headline zien.

100% compleet LinkedIn profiel: headline op Google

Ik ben waarschijnlijk 1 van de laatste die jou zal vertellen dat je een professionele headline op LinkedIn moet hebben. Zie je die van mij hieronder? “I’m not weird, I’m limited edition.” Verre van professioneel, maar heeft voor mij goed gewerkt. Ik maakte mensen namelijk nieuwsgierig met deze headline en verleidde ze vervolgens om door te klikken naar mijn volledige profiel. Op deze headline heb ik veel leuke reacties ontvangen. Maar wel van mensen die per ongeluk op mijn profiel kwamen. Ze waren niet namelijk niet op zoek naar mij.

LinkedIn profiel: profielfoto

Goed voor je vindbaarheid

Maar toch is er wel iets te zeggen voor een headline die vertelt wat je doet. En ook belangrijk: zegt waar je op gevonden wilt worden. Gisteren heb ik mijn homepage aangepakt en de scherpe lezer heeft mijn nieuwe propositie gezien: “Social media & bloggen voor wervend en verkopend MKB.”

Dit zijn de zaken waar ik me mee bezig houd en waar ik op gevonden wil worden. Social media en bloggen. En mijn doelgroep: MKB.

Daarom gebruik ik deze zin nu ook als mijn LinkedIn headline.

100% compleet LinkedIn profiel: headline op Google

Heb jij je headline al aangepast? Of staat er bij jou nog de standaard “<functie> bij <bedrijf”? Ik ben benieuwd naar jouw creatieve headline en lees hem graag hieronder in de reacties.

De volgende keer pak ik de samenvatting aan. Net als de headline is die van mij aan vervanging toe. Wellicht die van jou ook? 

One Comment on ““100% compleet LinkedIn profiel: Een professionele headline?”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge