Practice What You Preache: Afrit 22 op Social Media

MartijnSocial MediaLeave a Comment

Mouthing off

Afrit 22 kent een vliegende start. Vanaf het moment dat de kogel door de kerk was was ik in gesprek en zelfs aan het werk. Ik had voor die tijd al wel tijd besteed aan de website, maar helaas nog niet aan de kanalen waar ik veel advies over geef. En ja, practice what you preach natuurlijk. Ook voor Afrit 22 moet dit goed geregeld zijn! En met het nieuwe logo van Afrit 22 heeft het hele weekend in het teken gestaan van social media!

Twitter

Om de content die ik schrijf voor deze website meer bereik te geven gebruik ik Twitter. Twitter is perfect te gebruiken om jouw doelgroep te leren kennen. Mijn doelgroep is bijvoorbeeld voornamelijk werkzaam in de marketing en communicatie. De zoektermen “marketing” en “communicatie” gebruik ik om mensen te vinden die geinteresseerd zijn in informatie rondom deze onderwerpen. Daarna wordt het een spelletje van:
1. Relevante content delen
2. Volgen
3. Gevolgd worden
4. Enz.

Hier kan ik nog wel een aantal blogartikelen over vol schrijven, dus voor nu laat ik het hierbij. Later meer.

Maar je kunt ons dus volgen op Twitter! En wel hier!

Afrit 22 op Social media: Twitter

Facebook

Ik merk dat veel traffic naar mijn website komt van Facebook. Zeker als ik een link naar nieuwe content gedeeld heb op Facebook zie je dat direct. Niet zo gek ook natuurlijk. Facebook is meestal het kanaal waar de mensen zitten waar je persoonlijk een relatie mee hebt. De relatie die je met deze mensen hebt gaat veel dieper dan de relatie die je hebt met LinkedIn connecties. Onder mijn vrienden op Facebook zitten veel familieleden, maar ook veel vrienden. En die zijn natuurlijk razend benieuwd wat ik allemaal te vertellen heb. Misschien niet mijn primaire doelgroep, maar wel de beste ambassadeurs die ik me kan wensen.

Omdat ik mijn persoonlijke netwerk niet constant wil bestoken met zakelijke content heb ik er voor gekozen om een Facebook bedrijfsprofiel aan te maken. Dit is een pagina apart van mijn persoonlijke profiel waar ik zakelijk nieuws kan delen. Maar Facebook zou Facebook niet zijn als ik daar alleen maar serieuze zaken zou delen. Ik ga niet te veel verklappen. Kom er zelf achter zou ik zeggen en like de pagina op Facebook!

Afrit 22 op Social Media: Facebook

LinkedIn

Ook op LinkedIn kun je een pagina aanmaken voor bedrijven. Deze pagina kan vervolgens weer gevolgd worden door leden van LinkedIn. Groot verschil met Facebook is dat hier voornamelijk zakelijke content gedeeld zal worden. Ook zal de frequentie een stuk lager zijn dan de andere kanalen. Benieuwd hoe de LinkedIn pagina eruit ziet? Deze kun je hier vinden.

Google+?

Tsja, Google+… Die heb ik dus nog niet. Over Google+ als netwerk ben ik heel enthousiast. Ik geloof in de Circles en Hangouts. Maar om de een of andere reden slaat Google+ nog niet aan. Google+ heeft voor mij geen prio en wordt een nice to have. En dat betekent bij mij dat die er binnen een week toch zal zijn, dus houd het in de gaten!

Voldaan gevoel

Het is even een werkje om alles neer te zetten, maar als het eenmaal staat geeft het een ongelooflijk voldaan gevoel. We hebben nu een Twitteraccount, een Facebook Fan Page en een LinkedIn Company Page. Deze kanalen worden allemaal samen beheerd vanuit Hootsuite en zijn al sinds het weekend actief. Google+ gaat ook komen, maar daar later meer over. Voor nu: Aan de slag! 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge