De Twitterstrategie van @SecuCamera

MartijnSocial Media1 Comment

54/365:Slipping through my fingers.

Gisterenavond zat ik lekker gaar op de bank thuis. Binnen was het zeker 5 graden koeler dan buiten en zelfs op de bank was het moeilijk vol te houden. Verveeld zat ik op mijn telefoon door Twitter te scrollen toen mijn oog viel op een nieuwe volger, SecuCamera. Mijn interesse was gewekt en ik ging een kijkje nemen op het profiel. Een erg nieuw profiel, met een opvallende strategie op Twitter.

Bij elke 250RT’s wordt een camera verloot? En dat als tweede update? Nee, ik had te doen met SecuCamera, die duidelijk nieuw is op dit kanaal en besluit ze met dit artikel een duw in de goede richting te geven.

Open voor feedback

Het mag gezegd worden. De reactie op mijn, misschien wat flauwe, kritiek op hun Twitterstrategie was goed. Ze geven hun gebrek aan kennis toe en staan open voor feedback. Heel goed.

6 tips voor een betere Twitterstrategie

Belofte maakt schuld, dus bij deze 6 tips voor een betere Twitterstrategie voor SecuCamera. En waarschijnlijk maak ik er nog meer mensen blij mee.

SecuCamera Twitterstrategie

1. Met wie spreek ik?

Wie beheert het Twitter account? Het is altijd fijner om met een persoon te praten dan met een logo.

2. Vermeld locatie en website op Twitter?

Waar zitten jullie en waar kan ik jullie online vinden? De website staat nu in het profiel, maar je kunt deze ook apart in zetten, zodat deze klikbaar is. Daarnaast kun je ook aangeven waar jullie in Nederland zitten. Een stukje service voor je bezoekers, want je wil het zo gemakkelijk mogelijk maken natuurlijk.

3. Let op de verhouding volgend/volgers

De verhouding klopt niet zo. Wat ik zelf doe met een nieuw account:

  1. Ik ga dagelijks 10 mensen volgen; mensen waarvoor mijn product interessant is en mensen die interessant kunnen zijn voor mij (leveranciers enz.);
  2. Aan het eind van elke week ontvolg ik de mensen die mij niet terug volgen. Dit kan met bijvoorbeeld Manageflitter;
  3. Door de week heen houd ik in de gaten wie me nog meer volgen en die volg ik terug.

Door dit te combineren met het delen van interessante content kun je bouwen aan een mooi aantal volgers. Volgers moet je verdienen en krijg je niet.

4. Houd in de gaten wie jouw volgers zijn

Eerder al aangegeven, maar heb je gezien wie jou volgen? Daar heb je niet echt veel aan. Het zelfde geldt overigens voor de mensen die je bent gaan volgen. Het grootste deel is jouw doelgroep niet. Zorg ervoor dat je goed weet wie jouw ideale klant is en waar je die kunt vinden op Twitter.

5. Zorg ervoor dat je de juiste vragen stelt

Ik ga er even vanuit dat dit een vraag is. Krachtiger: “Met wie moeten we volgens jou contact opnemen als we op zoek zijn naar een 32 kanaals DVR leverancier? #dtv” Dat laatste is een hashtag en hier lees je meer over het stellen van vragen op social media.

6. Weet wat werkt op Twitter

En ik kan je vertellen dat dit niet gaat werken. 250 RT’s is echt heel veel en is ook niet in de verhouding met de prijs die je verloot. Zorg ervoor dat je eerst bouwt aan je volgers voordat je dit soort acties gaat doen. De kans bestaat dat je volgers afhaken door dit soort berichten. Twitter is geen reclamefolder, maar een middel om rechtstreeks in contact te staan met je klant.

Wat wel werkt is informatie delen over jullie product en dan bedoel ik geen productspecificaties, maar meer relevante artikelen waarmee je de indirect jouw producten aanprijst. Voorbeelden van artikelen:

  • 10 redenen om een beveiligingscamera aan te schaffen;
  • De leukste filmpjes van Youtube die opgenomen zijn met een beveiligingscamera;
  • Heb jij het gevoel dat jouw bedrijf goed beveiligd is?

En zo kun je natuurlijk nog heel veel meer bedenken.

Succes

Ik wens SecuCamera heel veel succes met het toepassen van deze tips. Natuurlijk kan ik nog veel meer advies geven, maar volgens mij kunnen ze hier wel even mee vooruit. En SecuCamera, mochten jullie er niet uit komen, schroom dan niet om contact met me op te nemen. Je volgt me al op Twitter, dus je weet me te vinden!

Update: Op Twitter lees ik dat SecuCamera aan de slag is gegaan met de tips. Leuk om te lezen!

Direct meer social media advies

 

 

One Comment on ““De Twitterstrategie van @SecuCamera”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge